Wiele kobiet ma problem z mięśniami dna miednicy…

Wiele pań ma problemy z mięśniami dna miednicy, które zwane inaczej są mięśniami Kegla. Po porodzie lub z upływem czasu są one znacznie słabsze. Większość kobiet niestety zazwyczaj pracuje w pozycji siedzącej, co także ma bardzo zły wpływ na stan ich mięśni. Dodatkowo brak aktywności ruchowej, dominujący siedzący tryb życia zdecydowanie pogarsza sprawę. Na szczęście możemy temu zaradzić. Są do tego specjalnie przeznaczone ćwiczenia mięśni dna miednicy. Można je robić niemal gdzie tylko chcemy i o dowolnej porze dnia. Najprościej zacząć je w łazience w trakcie oddawania moczu. Można na zmianę oddawać mocz i zatrzymywać jego strumień zaciskając mięśnie. Leżąc, stojąc czy siedząc również można ćwiczyć mięśnie. Najlepiej zaciskać je oraz na zmianę rozluźniać w paru seriach powtórzeń, nawet kilka razy każdego dnia. Przy takich ćwiczeniach należy mieć na uwadze, żeby dodatkowo nie napinać mięśni pośladkowych a także mięśni brzucha. Z wiekiem albo po urodzeniu dziecka kobiety doświadczają także takiego zjawiska jak wysiłkowe nietrzymanie moczu oraz wypadanie pochwy. Na te dolegliwości pomogą specjalne ćwiczenia mięśni Kegla a ponadto bardziej aktywny styl życia. W razie wątpliwości możemy przejść się do specjalisty najlepiej ginekologa po radę. Ćwiczenia pomogą zniwelować problemy zdrowotne oraz poprawią jakość naszego życia seksualnego.